donderdag 27 januari 2011

Boekenfestijn

Dit is een aardige week voor me. Dinsdag taarten gebakken voor mijn verjaardag die woensdag was en donderdag ben ik naar het Boekenfestijn in Ahoy geweest.

Het Boekenfestijn is een soort boeken-outlet-beurs. Een hele hal van Ahoy (of de Jaarbeurs, of Homeboxx in Nieuwegein) staat vol met tafels met boeken, boeken en nog eens boeken. Toegang is gratis, maar parkeren bij Ahoy is dat niet (11 euro). Hoe dan ook, je kunt er boeken vinden over wild uiteenlopende onderwerpen van knutselen, stripboeken tot romans, wetenschap of geschiedenis. Ik kom eens per jaar bij een Boekenfestijn om te zien of er nog aardige deals zijn op mijn vakgebied (IT) en op het gebied van ruimtevaart en astronomie. Ik geloof, nee, ik weet vrijwel zeker, dat ik in andere jaren interessantere boeken heb gezien.

Maar toch waren er wel een paar interessante titels. Ik kwam o.a. "Taming the Infinite" van Ian Stewart tegen, een boek over geschiedenis van de wiskunde. Het ligt er voor 8 euro.


Er lag een kolossaal boek getiteld Astronomica, dat een soort encyclopedie van de astronomie was. Het boek "Astronomy | 365 Days" was meer voor mensen die van mooie plaatjes houden (daar hoor ik ook toe).


Nog een kleine selectie van de tafel met astronomie-boeken:


En voor de rest heb ik nog allerlei-niet technische boeken meegebracht. Dit jaar zal ik 1001 aperitieven gaan koken, lees ik over Alton Brown's (Amerikaanse TV kok) culinaire reis langs de Mississippi en ik zal portretten gaan fotograferen en die bewerken in Photoshop CS4. Er is ook een goede kans dat ik New York en Miami en de Keys ga bezoeken.

Het Boekenfestijn in Ahoy is nog open tot en met zondag a.s.. Veel snuffelplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten