zondag 27 februari 2011

Presentatie: De chemie van het Universum

Sinds twee jaar is het een gewoonte dat ik een presentatie geef voor het Veluwe- Achterhoek-weekend van Astroforum.nl. Als het meezit heeft iedereen 's nachts sterren kunnen kijken, dus ik weet waar ik voor spreek: mensen met een slaapgebrek. Een uitdaging.

Vorig jaar sprak ik over Mars en ik kon daar met gemak anderhalf uur over vullen. En dat was al beter gepland dan mijn presentatie van het jaar ervoor, dat over de planeten Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en hun manen ging.

Dit jaar heb ik mezelf een moeilijk doel gesteld: een presentatie over de chemie van het Universum. Ofwel: waar bestaat alles uit en waar komt dat vandaan? Dus: het leven, de Aarde, de planeten, sterren en alles. Het blijkt ook echt verdraaid moeilijk te zijn om al die informatie bij elkaar te rapen.

Afijn, ik heb nog een weekje tot volgende week zaterdag 15:30. Slaapplaatsen zijn al bezet, maar als je een keer langs wil komen, moet je het even op astroforum.nl vragen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten