zondag 16 oktober 2011

Prachtige maan vanavond

Ik reed over de A20 naar Gouda, toen ik hem laag boven de snelweg zag: de maan. Het was een plaatje, maar ik had geen fototoestel bij me. In ieder geval niet mijn spiegelreflex. Dus ik besloot na aankomst nog even een stukje richting Haastrecht te fietsen om te kijken of ik de maan er een beetje mooi op kon krijgen.

Deze maan schoot ik zo vanaf de gallerij van de flat waar ik woon. Met Canon EOS 60D, een lens van 200mm, 1/500 sec en f/5.6.
Alles ziet er magisch uit met maan. Dit is het Baden Powellplantsoen in Gouda. Dit keer op de automaat die voor 1 seconde belichtingstijd, f/3.5 en ISO-3200 ging.

Een boerderij vanaf de Steinsedijk tussen Gouda en Haastrecht. Je kunt de Canon op allerlei standen zetten, maar soms levert de automaat leuke resultaten op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten