donderdag 21 januari 2010

Boekenfestijn in Ahoy - een selectie


(Dit bericht werd oorspronkelijk gepubliceerd op de In het diepe blog op Vkblog op 21 januari 2010)


Het boekenfestijn is weer in Ahoy: de plek waar outlet-boeken voor een prikkie over de toonbank gaan. In het verleden ging ik elk jaar naar het boekenfestijn in Ahoy en in de Jaarbeurs. Maar tegenwoordig houden mijn boekenkasten dat niet meer. Dus ik houd het op Ahoy. Het Boekenfestijn is nog tot en met zondag gratis toegankelijk.

In eerste instantie zoek ik altijd naar vakliteratuur tussen de computerboeken. Vroeger kon je er leuke recente titels vinden, maar tegenwoordig lijkt de selectie al meer dan een jaar niet bijgewerkt.



Gelukkig zijn er ook wetenschappelijke boeken. Voor 4 euro pakte ik het boek "Our inner ape" van Frans de Waal op. Een boek dat in mijn achterhoofd op mijn wensenlijstje stond. Een prachtig platenboek met Hubble-foto's "Hubble: Imagining Space and Time" was een tientje. Evenals "Planetology: Unlocking the Secrets of the Solar System" van National Geographic. Dat laatste boek leek van de buitenkant weer zo'n boek met alle planeten op de cover. Is het interessant of is het voor kinderen? Het bleek interessant. Het legt een koppeling tussen geologie die we kennen op Aarde en die op andere planeten.



Zoals gebruikelijk ging een krat aan boeken mee naar huis. Binnenkort eet ik tapas of amuses. Lees ik Hyperion van Dan Simmons of The Road to Dune. Ga ik naar Japan, en wordt ik een goed landschapfotograaf. We shall see.... :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten